Autorių kolektyvas: Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Sigitas Parulskis, Joana Pribušauskaitė, Meilutė Ramonienė, Saulius Žukas.

Metai: 2012

Lietuvių kalbos vadovėlis 11–12 klasėms parengtas pagal 2011 m. Vidurinio ugdymo bendrąsias programas. Jo tikslas – atskleisti kalbos vartosenos realiame gyvenime ypatumus, kalbos ir visuomenės santykius, žmogaus ir jo skaitomų bei rašomų tekstų ryšį. Pagrindinis vadovėlio uždavinys – parodyti kalbos, kaip ypatingos žmonių komunikacijos priemonės, specifiką.

Vadovėlį sudarantys tekstai kalba apie šiandienos aktualijas, provokuoja mąstyti, diskutuoti, rašyti apie save, Lietuvą, pasaulį. Siekdami palengvinti mokytojų darbą, vadovėlio autoriai naujos temos dėstymą pradeda klausimais, kurie padeda mokiniui prisiminti, ką ta tema jis jau žino. Vadovėlyje daug užduočių, ugdančių moksleivių bendradarbiavimo įgūdžius, komandinio darbo gebėjimus, kritinį, kūrybišką ir logišką mąstymą, laisvą samprotavimą žodžiu ir raštu. Didžiausias dėmesys skiriamas individualiam moksleivio darbui. Akcentuojamas stilistikos, retorikos žinių taikymas ne tik analizuojant, bet ir kuriant įvairius tekstus. Atliekant pačias įvairiausias užduotis moksleiviai skatinami naudotis įvairiais informacijos šaltiniais: taip žinios, gebėjimai bei įgūdžiai ir nuostatos ugdo integruotą mokinio kompetenciją.

Vadovėlis įtrauktas į Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių duomenų bazę.