Fizikos vadovėlis skirtas neintegruotam gamtos dalykų kursui mokyti, tačiau, siekiant išlaikyti gamtamokslinių dalykų integruoto mokymo 5–6 klasėse tęstinumą, integruotas mokymo turinys sudaro apie 20 proc. viso turinio.
Kiekvienas skyrius pradedamas trumpa anotacija, o baigiamas apibendrinimu. Tai supaprastina kartojimą, padeda įsivertinti žinias ir supratimą. Temų pradžioje pateikiamos pagrindinės naujos sąvokos, o pabaigoje – klausimai ir užduotys, kurios padeda įsivertinti medžiagos supratimą. Paskutinė kiekvieno skyriaus tema yra integracinio pobūdžio, papildanti skyriaus medžiagą sąsajomis su aplinka, mokslo ir technikos pažanga. Ją vainikuoja tarpdalykiniai projektai, skatinantys ieškoti gyvenime fizikos, o fizikoje gyvenimo. Integraciniai ryšiai sieja 7 klasės fizikos mokymo turinį su biologija, literatūra, muzika, informatika, astronomija ir sociokultūriniu kontekstu.
Kuriant vadovėlio turinį pritaikytos naujausios ugdymo teorijos (Blumo tikslų taksonomija, kognityvinio krūvio ir etapinė mokymosi), kurios užtikrins sąlygas moderniam ir konstruktyviam mokinių ugdymui.
Vadovėlyje taikant mnemonikas galima kūrybiškai integruoti informaciją, sklandžiau spręsti analitinio (pavyzdžiui, surasti panašumus) ir formalaus (pavyzdžiui, numatyti rezultatus) mąstymo užduotis.
Vadovėlio kalba paprasta, iliustracijos papildo tekstą ir padeda suprasti aprašomus reiškinius.
Autorė kviečia nuodugniai išnagrinėti reiškinius ir tik tuomet pereiti prie formulių kalbos. Toks mokymas fiziką padaro įdomią, suprantamą ir paprastą.
Fizikos mokymo priemonių komplektą 7 klasei sudaro vadovėlis ir pratybų sąsiuvinis.
Autorė Palmira Pečiuliauskienė