Ką rasite vadovėlyje?
- Integruotame vadovėlyje nagrinėjamos įvairios gamtos mokslų temos.
- Naujas gamtos mokslų vadovėlis 6 kalsei mokinius supažindins su gamtos mokslais įdomiai ir įtraukiai: tyrinėjant, eksperimentuojant ir naudojantis skaitmeninėmis priemonėmis.
- Nagrinėjant įvairias gamtos mokslų temas, vadovėlyje siekiama mokiniams parodyti bendrą, integruotą pasaulio vaizdą. Pateikiama pavyzdžių iš kasdienio gyvenimo, kviečiama ieškoti problemų sprendimo būdų, siekiama parodyti gamtos mokslų aktualumą.
- Vadovėlio tekstą papildo nuotraukos, schemos, grafikai, paveikslai. Vaizdinė medžiaga mokiniams padės lengviau suprasti nagrinėjamų temų sąvokas ir nagrinėjamus reiškinius.
- Vadovėlyje daug dėmesio skiriama praktinėms veikloms, skatinančioms taikyti įgytas žinias ir išsiugdytus gebėjimus, kelti klausimus, ieškoti atsakymų, kūrybiškai mąstyti. Atliekant vadovėlyje siūlomas praktines veiklas, neprireiks jokių specialių priemonių.
- Kiekvienos temos ir skyriaus pabaigoje mokiniai ras skirtingo sudėtingumo užduočių, padedančių ugdytis įvairias kompetencijas. Temas papildantys uždaviniai pateikti su sprendimų pavyzdžiais ir išsamiais paaiškinimais.
- Gamtos mokslų vadovėlis 6 klasei sudarytas iš penkių skyrių: „Žemė ir kosmosas“, „Medžiagų kitimas“, „Gyvoji gamta“, „Kūnų judėjimas“, „Jėgos. Mūsų kūnas ir jo pokyčiai“.
- Vadovėlyje daug dėmesio skiriama visoms Gamtos mokslų ugdymo programoje minimoms kompetencijoms ugdyti.
Vadovėlio privalumai:
- Vaizdinės medžiagos gausa.
- Tyrinėjimu grįstas mokymas.
- Papildomas skaitmeninis turinys.
- Įvairių lygių užduotys ir uždaviniai.
- Gamtos mokslų integravimas pagal temas.
Vadovėlį sudaro viena dalis.
Gamtos mokslų mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Gamtos mokslų vadovėlis 6 klasei.
- Gamtos mokslų pratybų sąsiuvinis 6 klasei.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Autoriai: Edita Palaimienė, Saulė Paltanavičiūtė, Rimantas Vaitkus
Vadovėlio autoriai
Dr. Edita Palaimienė – Vilniaus universiteto Fizikos fakulteto docentė, derinanti aktyvią mokslinę veiklą su pedagoginiu darbu. Mokslinių tyrimų sritis – feroelektrikų, relaksatorių ir giminingų medžiagų dielektrinė spektroskopija. Stažavosi Vokietijos ir Prancūzijos universitetuose. Dalyvauja tarptautiniuose projektuose. Yra Lietuvos fizikų draugijos valdybos narė. Nuo 2013 m. dėsto VU Fizikos fakultete. Vadovauja jaunųjų fizikų mokyklai „Fotonas“, kuria ir vertina fizikos olimpiadų užduotis, prisideda prie fizikos populiarinimo bei jaunųjų talentų ugdymo. Dirbo fizikos mokytoja bendrojo lavinimo mokykloje.
Dr. Rimantas Vaitkus – gimė 1957 m. Plungėje. 1975 m. baigė Plungės 3-iąją vidurinę mokyklą. Būdamas moksleivis kelis kartus tapo Lietuvos moksleivių chemijos olimpiados nugalėtoju. 1980 m. baigė Vilniaus universiteto Chemijos fakultetą. Chemijos mokslų daktaras, docentas. Stažavosi Upsalos (Švedija) ir Kreitono (JAV, Nebraskos valstija) universitetuose. Yra paskelbęs daugiau kaip 20 mokslinių straipsnių, parengęs chemijos vadovėlių 8, 10, 11 klasėms, pratybų sąsiuvinių, uždavinynų, iš anglų kalbos išvertęs mokomosios chemijos literatūros.
Saulė Paltanavičiūtė – trečios kartos biologė, džiunglių tyrinėtoja ir aplinkosaugininkė. Ji dirba gamtos mokslų mokytoja vidurinėje mokykloje Meksikoje, savanoriauja neformalaus aplinkosauginio švietimo vaikams centre. Su vaikais kalba apie gamtą, mokosi gaminti kompostą, daro eksperimentus, stebi paukščius ir, žinoma, rašo knygas.
Turinys
1. Žemė ir kosmosas
1.1. ŽEMĖ IR KOSMOSAS. Saulė – tai žvaigždė
1.2. Planetų įvairovė
1.3. Mažieji kosminiai kūnai
1.4. Kosminiai atstumai
1.5. Žvaigždžių ir žvaigždynų stebėjimas
1.6. Kodėl Saulė teka ir leidžiasi
1.7. Paslaptingasis Mėnulis
1.8. Pasitikrinu ir įsivertinu
1.9. Skyriaus „Žemė ir kosmosas“ apibendrinimas
2. Medžiagų kitimas
2.1. MEDŽIAGŲ KITIMAS. Kaip kinta medžiagos
2.2. Rūgimas ir puvimas
2.3. Rūdijimas
2.4. Degimas
2.5. Aplinkos apsaugos svarba
2.6. Pasitikrinu ir įsivertinu
2.7. Skyriaus „Medžiagų kitimai“ apibendrinimas
3. Gyvoji gamta
3.1. GYVOJI GAMTA. Ekosistemos
3.2. Gamtos gyventojai
3.3. Fotosintezė ir ląstelinis kvėpavimas
3.4. Fotosintezė ir ląstelinis kvėpavimas: dujų apykaita ir svarba
3.5. Pasitikrinu ir įsivertinu
3.6. Skyriaus „Gyvoji gamta“ apibendrinimas
4. Kūnų judėjimas
4.1. KŪNŲ JUDĖJIMAS. Kaulai ir jų jungtys
4.2. Kaip kūnas juda
4.3. Kas yra judėjimas
4.4. Kaip nustatyti kūno padėt
4.5. Judėjimo greitis
4.6. Grafinis judėjimo vaizdavimas
4.7. Pagreitis
4.8. Pasitikrinu ir įsivertinu
4.9. Skyriaus „Kūnų judėjimas“ apibendrinimas
5. Jėgos. Mūsų kūnas ir jo pokyčiai
5.1. JĖGOS. MŪSŲ KŪNAS IR JO POKYČIAI. Jėga kasdieniame gyvenime
5.2. Traukos jėgos aplink mus
5.3. Deformuojame kūnus
5.4. Išmatuokime jėgą
5.5. Be trinties nė žingsnio
5.6. Nervų sistema ir jos vaidmuo
5.7. Kaip kenkiame savo sveikatai?
5.8. Lytinė sistema
5.9. Kodėl oda tokia svarbi
5.10. Pasitikrinu ir įsivertinu
5.11. „Jėgos. Mūsų kūnas ir jo pokyčiai“ apibendrinimas