Istorija. Vadovėlis 6 klasei, II dalis

Istorijos vadovėlis 6 klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Istorijos bendrąją programą.

Istorijos vadovėlis 6 klasei kviečia mokinius tęsti 5 klasėje pradėtą artimos aplinkos istorijos pažinimo kelionę, papildydamas ją Lietuvos kultūros istorijos pasakojimais ir ragindamas pažvelgti į Lietuvos istoriją Europos istorijos kontekste.

Istorijos mokymo priemonių komplektą 6 klasei sudaro vadovėlis (I–II d.) ir pratybos (I–II d.).

 

16,00 

Istorijos vadovėlis 6 klasei, II dalis pradedamas istorijos periodizacija Europoje ir pasaulyje, padedančia mokiniui susidėlioti aiškius chronologijos atskaitos taškus.

Tam pasitelkiama ne tik įprasta laiko juosta, bet ir pasakojimai, išryškinantys kertines epochas ir jų išskyrimą lėmusius įvykius, leidžiantys pamatyti Lietuvos istoriją Europos istorijos kontekste.

Jaunieji istorijos tyrinėtojai kviečiami iš istorinės perspektyvos pažvelgti į, regis, kasdienius dalykus (namų buitį, šventes, knygas ir pan.). Vadovėlyje, pristatant praeities kultūrą, nemažai dėmesio teikiama iki šiol istorinio pasakojimo paraštėse likusiems moterų, vaikų, įvairių etninių grupių Lietuvoje pasakojimams.

Tačiau šis vadovėlis kviečia pasikalbėti ir apie dabarties aktualijas – pristato istorinių objektų, pasakojimų ir jų atminimo tęstinumą.

Vadovėlyje esama įvairių užduočių, padedančių geriau suvokti išdėstytą medžiagą. Po kiekviena temos poteme pateikiama klausimų ir užduočių, po visa tema yra apibendrinamųjų klausimų, smalsumą skatinančių užduočių savarankiškam darbui, vertybinių ir nuomonės klausimų.

Vadovėlis atitinka 6 klasės mokinio poreikius ir mokymosi įgūdžius: jame gausu vaizdinės medžiagos, autoriai savo tekstuose tiesiogiai bendrauja  su skaitytoju, domisi jo nuomone, o užduodami nekasdienius klausimus skatina į įprastus istorijos dalykus pažvelgti kiek kitaip.

Istorijos vadovėlis 6 klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Istorijos bendrąją programą.

Autoriai: Norbertas Černiauskas, Akvilė Naudžiūnienė, Mindaugas Nefas

Vadovėlio autoriai

Norbertas Černiauskas – humanitarinių mokslų (istorijos) daktaras, Vilniaus universiteto (VU) Istorijos fakulteto dėstytojas, įvairių istorijos populiarinimo iniciatyvų sumanytojas, bendrojo ugdymo turinio atnaujinimo dalyvis. Knygos vaikams „Apie šaulius, riterius ir drakonus Lietuvoje“ ir istorinio bestselerio „1940. Paskutinė Lietuvos vasara“ autorius, Lietuvos šaulių sąjungos narys.

Akvilė Naudžiūnienė – kultūros istorikė, humanitarinių mokslų (istorijos) daktarė, Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto dėstytoja ir mokslininkė, Rytų Europos žydų kultūros ir istorijos tyrimų centro, veikiančio fakultete, narė. Vykdo mokslinius tyrimus, apimančius istorijos edukacijos ir tautinių mažumų istorijos Lietuvoje sritis. Nuolat dalyvauja tarptautiniuose ir Lietuvoje vykdomuose mokslo ir mokslo viešinimo, mokslo sklaidos per edukaciją projektuose, yra tarptautinės Atminties studijų asociacijos (Memory Studies Association) narė.

Mindaugas Nefas – humanitarinių mokslų (istorijos) daktaras, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos (VDU ŠA) kanclerio pavaduotojas ir dėstytojas, mokslinių darbų žurnalo „Istorija“ vyriausiasis redaktorius, istorijos mokytojas metodininkas, istorijos valstybinio brandos egzamino vyresnysis vertintojas, įvairių istorijos populiarinimo ir edukacinių projektų kūrėjas bei dalyvis, istorijos vadovėlių ir kitų mokomųjų priemonių autorius bei bendraautoris. Monografijos „Dvasios aristokratai: Lietuvos šaulių sąjungos siekiai ir realybė 1919–1940 m.“ autorius.

Turinys

8. II dalis. Istorinė Lietuvos virtuvė

8.1. Istorinė Lietuvos virtuvė
8.2. Kaip bulvės, pomidorai ir kava atkeliavo iki mūsų stalo?
8.3. Didžkukuliai ir šaltibarščiai lietuviškoje virtuvėje
8.4. Ką mums apie Lietuvą gali papasakoti šimtalapis, beigelis ir kugelis?

9. Sveikata, ligos, higiena ir mūsų protėviai

9.1. Sveikata, ligos, higiena ir mūsų protėviai
9.2. Kodėl mūsų protėviai gyveno perpus trumpiau nei mes?
9.3. Baisiosios žmonijos nelaimės: didžiosios epidemijos
9.4. Kaip žmogaus gyvenimą pakeitė vandentiekis ir kanalizacija?

10. Svarbūs Lietuvos meno įvykiai ir kūriniai istorijoje

10.1. Svarbūs Lietuvos meno įvykiai ir kūriniai istorijoje
10.2. Didieji Lietuvos kūrėjai
10.3. Kuo mums svarbios dainų šventės ir roko maršai?
10.4. Kaip renginiai Vilniuje, Palangoje ir Venecijoje keitė Lietuvą ir… pasaulį

11. Mados istorija

11.1. Mados istorija
11.2. Kaip atsirado mums įprasti drabužiai?
11.3. Kokiomis madomis sekė mūsų protėviai?
11.4. Kaip atrodo Lietuvos ir kitų šalių nacionaliniai kostiumai?

12. Žmogus, gyvūnai, amatai

12.1. Žmogus, gyvūnai, amatai
12.2. Senieji žmogaus verslai
12.3. Neolitas: žmonės jaukinasi gyvūnus ir imasi amatų
12.4. Žinomiausi gyvūnai Lietuvos istorijoje

13. Ką mums gali papasakoti supantys daiktai?

13.1. Ką mums gali papasakoti supantys daiktai?
13.2. Svarbiausi išradimai, pakeitę žmonių gyvenimą
13.3. Kaip atsirado daiktai, kurie mus supa kiekvieną dieną?

14. Sportas ir žaidimai

14.1. Sportas ir žaidimai
14.2. Senosios ir naujosios tradicijos: žaidimų ir sporto istorija
14.3. Žaidimai – svarbi pasaulio istorijos dalis

15. Papildoma informacija

15.1. Sąvokos

Ilgalaikis planas

Ilgalaikis istorijos planas 6 klasei

Detalesnė informacija

ISBN: 9786094702341

Leidimas: vadovėlio pirmasis leidimas

Puslapių skaičius: 176

Vertintojai: Rasa Burinskienė, Dalius Vinciūnas, Zigmas Vitkus

Turite klausimų apie šį leidinį?

Jūsų užklausa gauta!

Dėkojame už jūsų užklausą. Netrukus su Jumis susisieksime.

ĮSIDĖMĖKITE!

NAUJAS Baltos lankos Klett tel. numeris:

+370 6 855 5856

preloader