Antroji vadovėlio dalis skirta Ankstyviesiems naujiesiems laikams. Dalies pabaigoje pateikiami gausiai iliustruoti pasakojimai apie Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės istorinio paveldo objektus, įtrauktus į atnaujintas bendrąsias ugdymo programas.
Dauguma pateiktų istorijos šaltinių ir tekstų yra mažai žinomi arba iki šiol apskritai nenagrinėti, skatinantys kritinį mąstymą ir platesnį požiūrį į istoriją.
Autorinį vadovėlio tekstą papildo įvairūs kryptingai atrinkti šaltiniai, žemėlapiai ir iliustracijos. Jie lavina vaizduotę, padeda įsigilinti į analizuojamus istorijos klausimus.
Po kiekviena temos poteme pateikiama klausimų ir užduočių, po visa tema yra apibendrinamųjų klausimų, smalsumą skatinančių užduočių savarankiškam darbui, vertybinių ir nuomonės klausimų.
Šios užduotys padeda geriau suvokti pateiktą medžiagą, skatina tyrinėti, kritiškai mąstyti, argumentuotai išsakyti savo nuomonę istorijos temomis.
Istorijos vadovėlis 8 klasei sudarytas iš keturių skyrių: „Pasaulėžiūra ir kultūra“, „Valstybių konkurencija“, „Visuomenės pokyčiai“, „Paveldas ir istorinė kultūra“.
Istorijos vadovėlis 8 klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Istorijos bendrąją programą.
Autoriai: Mindaugas Nefas, Vytautas Volungevičius
Vadovėlio autoriai
Vytautas Volungevičius – humanitarinių mokslų (istorijos) daktaras, medievistas. Knygos „Pilies šešėlyje: teritorija, visuomenė ir valdžia Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje“ autorius. Istoriografinių ir istorijos teorijos tekstų vertėjas.
Mindaugas Nefas – humanitarinių mokslų (istorijos) daktaras, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos (VDU ŠA) kanclerio pavaduotojas ir dėstytojas, mokslinių darbų žurnalo „Istorija“ vyriausiasis redaktorius, istorijos mokytojas metodininkas, istorijos valstybinio brandos egzamino vyresnysis vertintojas, įvairių istorijos populiarinimo ir edukacinių projektų kūrėjas bei dalyvis, istorijos vadovėlių ir kitų mokomųjų priemonių autorius bei bendraautoris. Monografijos „Dvasios aristokratai: Lietuvos šaulių sąjungos siekiai ir realybė 1919–1940 m.“ autorius.
Turinys
6. II dalis. Įvadas. Ankstyvieji Naujieji laikai – istorinė epocha
6.1. Įvadas. Ankstyvieji Naujieji laikai – istorinė epocha
7. Pasaulėžiūra ir kultūra
7.1. Pasaulėžiūra ir kultūra
7.2. Renesansas – naujų idėjų, išradimų ir atradimų laikas
7.3. Reformacija – idėjos, pakeitusios Europos religijų žemėlapį
7.4. Europos religijų nesantaika ir sugyvenimas
7.5. XVI–XVII a. LDK kultūros ir švietimo židiniai
7.6. Nauji architektūros ir dailės stiliai: renesansas ir barokas
8. Valstybių konkurencija
8.1. Valstybių konkurencija
8.2. Ankstyvųjų Naujųjų laikų valstybė ir absoliutinė monarchija
8.3. Šventoji Romos imperija ir karas XVII a. Europoje
8.4. Liublino unija: Abiejų Tautų Respublika ir jos politinė santvarka
8.5. Abiejų Tautų Respublikos XVI–XVIII a. pr. išbandymai
9. Visuomenės pokyčiai
9.1. Visuomenės pokyčiai
9.2. Visuomenės pokyčiai: struktūra, pasaulėžiūra, kasdienybė
9.3. Modernios ekonominės sistemos formavimasis
9.4. Socialiniai ir ekonominiai XVI–XVII a. LDK pokyčiai
10. Paveldas ir istorinė kultūra
10.1. Paveldas ir istorinė kultūra
10.2. Sakralinis LDK baroko paveldas: katalikų šventovės
10.3. Pasaulietinis LDK baroko paveldas: bastioninės pilys ir rūmai
11. Papildoma informacija
11.1. Sąvokos