Lietuvių kalba. Vadovėlis 12 (IV gimnazijos) klasei

Lietuvių kalbos vadovėlis 12 klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą.

Vadovėlyje daug dėmesio skiriama pasiruošimui egzaminui: teksto interpretacijai, probleminiam rašiniui, kalbos rengimui ir sakymui.

Išankstinė prekyba

Ką rasite vadovėlyje?

  • Mokymosi siekiai, kurie nurodo, ką gebėsite išnagrinėję skyriaus medžiagą.
  • Teorinė medžiaga.
  • Klausimai ir užduotys.
  • Terminų žodynas.
  • Užduotys, kurias atliekant teks pasitelkti skaitmenines priemones. Jas rasite nuskaitę QR kodą skyriaus pradžioje.
  • Schemos ir lentelės, padedančios įsiminti.
  • Įsivertinimas.

Vadovėlio privalumai:

  • Struktūruotas mokymosi turinys.
  • Dėmesys pasiruošimui egzaminui: teksto interpretacijai, probleminiam rašiniui, kalbos rengimui ir sakymui.
  • Kalbos mokymasis derinant teoriją ir praktines užduotis, padedančias įtvirtinti žinias ir ugdyti įvairius bendravimo gebėjimus.
  • Leidinio gale – patogus priedas su kalbos vartojimo lentelėmis.
  • Tikslingai parinkta vaizdinė medžiaga.
  • Kritinio mąstymo skatinimas.
  • Modernių ir tradicinių mokymo metodų dermė.
  • Papildomas skaitmeninis turinys.
  • Tarpdalykinė integracija – platesniems kontekstams suvokti.
  • Lengva pasirengti pamokoms.

Vadovėlį sudarys viena dalis.

Lietuvių kalbos mokymo priemonių komplektą sudarys:

  1. Lietuvių kalbos vadovėlis 12 (IV gimnazijos) klasei.
  2. Ilgalaikis mokymo planas.
  3. Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
  4. Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.

Autorės: Aušra Šilanskienė ir Gitana Skvereckienė

Vadovėlio autorės

Aušra Šilanskienė – Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos vyresnioji mokytoja, leidyklos „Baltos lankos Klett“ bendraautorė.

Gitana Skvereckienėlietuvių kalbos mokytoja, dirbanti Panevėžio „Vyturio“ progimnazijoje. Ji aktyviai dalyvauja švietimo bendruomenės veikloje, įsitraukdama į įvairius projektus ir stažuotes. 2024 m. gruodžio 8 d. Gitana Skvereckienė dalyvavo „Tūkstantmečio mokyklų“ projekto kultūrinio ugdymo stažuotėje Prienų ir Birštono savivaldybėse.

Turinys

NEREDAGUOTA VERSIJA

Pratarmė

  1. KALBOS NORMŲ KARTOJIMAS IR ĮTVIRTINIMAS
  2. Kalbos norma ir norminimas
  3. Kalbos klaidos: sąvoka ir priežastys
  4. Kad klaidų būtų mažiau…

3.1. Nosinių balsių rašymas žodžių kamiene

3.2. Nosinių balsių rašymas galūnėse

3.3. Priebalsių rašymas

3.4. Sudurtinių žodžių rašyba

3.5. Žodžių rašymas kartu ir atskirai

  1. Vientisinio sakinio skyryba

4.1. Vienarūšių sakinio dalių skyryba

4.2. Pažyminių skyryba

4.3. Priedėlių skyryba

4.4. Išplėstinių dalyvinių, pusdalyvinių padalyvinių aplinkybių skyryba

4.5. Aiškinamųjų aplinkybių skyryba

4.6. Įterpinių skyryba

4.7. Kreipinių skyryba

  1. Sudėtinio sakinio skyryba

5.1. Sudėtiniai prijungiamieji sakiniai

5.2. Sudėtiniai sujungiamieji sakiniai

5.3. Sudėtiniai bejungtukiai sakiniai

  1. Linksnių, prielinksnių, polinksnių vartosena

6.1. Vardininkas

6.2. Kilmininkas

6.3. Naudininkas

6.4. Galininkas

6.5. Vietininkas

6.6. Prielinksnių ir polinksnių vartosena

6.7. Dvejybiniai linksniai

 

 

 

  1. TEKSTO STILIUS IR LOGIKA
  2. Bendrieji stiliaus reikalavimai (tinkamumo, tikslingumo, aiškumo, tikslumo, sklandumo, vientisumo, logiškumo)
  3. Teksto stilius

2.1. Stiliaus samprata, veiksniai

2.2. Funkcinių stilių sistema

2.2.1. Mokslinis stilius

2.2.2. Buitinis stilius

2.2.3. Publicistinis stilius

2.2.4. Administracinis stilius

2.2.5. Meninis stilius

 

III. TEKSTO SUVOKIMAS IR KŪRIMAS

  1. Tekstas ir kontekstas
  2. Tekstų tipai

2.1. Pasakojimas

2.2. Aprašymas

2.3. Samprotavimas

  1. Pastraipų struktūra ir rūšys
  2. Teksto rišlumas
  3. Teksto kalbinė raiška

5.1. Kalbinė raiška grožiniame tekste

5.1.1. Kalbinės raiškos priemonės (metafora, metonimija, paradoksas, hiperbolė, litotė)

5.1.2. Stilistinės figūros (lyginimas anafora, įrėminimas, sinonimija, korekcija, laipsniavimas, elipsė, antitezė, išvardijimas, inversija, perifrazė)

  1. Citavimas ir perfrazavimas tekste

6.1. Citavimo ir perfrazavimo patarimai (tikslingas citatų ir perfrazavimo vartojimas) Mokomasi tinkamai ir tikslingai vartoti sentencijas, patarles, frazeologizmus.

6.2. Citatų skyryba

  1. Brandos egzamino rašiniui

7.1. Teksto interpretacija

7.1.1. Poezijos teksto interpretavimas

7.1.2. Prozos teksto interpretavimas

7.1.3. Draminio teksto interpretavimas

7.2. Probleminio klausimo svarstymo rašinys

 

  1. TIRIAMOJO DARBO RAŠYMAS
  2. Tiriamojo darbo tikslo ir uždavinių formulavimui
  3. Medžiagos atranka, lyginimas, vertinimas
  4. Akademinės kalbos reikalavimai

Priedai

Rašytinių šaltinių sąrašas

Iliustracijų šaltinių sąrašas

Turite klausimų apie šį leidinį?

Jūsų užklausa gauta!

Dėkojame už jūsų užklausą. Netrukus su Jumis susisieksime.

ĮSIDĖMĖKITE!

NAUJAS Baltos lankos Klett tel. numeris:

+370 6 855 5856

preloader