Vadovėlis išsiskiria iš kitų gausybe užduočių, parengtų, atsižvelgiant į mokinių amžių ir gebėjimus. Kiekvieno skyriaus pabaigoje pateiktos įsivertinimo užduotys mokiniams padės suprasti savo stiprybes ir tai, ko dar reikėtų pasimokyti. Gramatikos dalykus padės lengviau įsiminti schemos, iliustracijos ir kita tikslingai parinkta, pagal vaikų raidos ypatumus pritaikyta vaizdinė informacija.
Vadovėlyje išdėstyta medžiaga kūrybiškai struktūruota. Aiški struktūra leidžia geriau įsisavinti perteikiamas lietuvių kalbos žinias.
Pirmame vadovėlio skyriuje kalbà atskleidžiama kaip pasaulio pažinimo būdas, aiškinamasi lietuvių vardų, pavardžių ir vietovardžių kilmė. Antrame skyriuje susipažįstama su palyginimais, frazeologizmais ir tarptautiniais žodžiais. Trečias skyrius įtvirtina tartį ir rašybą, moko tarptautinių žodžių kirčiavimo. Ketvirtame skyriuje kartojamos reikšminės žodžio dalys, išsiaiškinami žodžių darybos būdai, sudaromas žodžio lizdas. Penkto skyriaus tikslas – tęsti pažintį su kalbos dalimis: daiktavardžiu, būdvardžiu, skaitvardžiu, įvardžiu ir veiksmažodžiu. Šeštame skyriuje gilinamasi į sintaksės ir skyrybos ypatumus. Septintas skyrius padeda žengti dar vieną žingsnį į medijų pasaulį – mokomasi kurti skelbimus ir rengti reportažus.
Vadovėlyje pateikta ir neprivalomos, tačiau labai naudingos medžiagos, įdomių faktų, skatinančių smalsauti ir plėsti akiratį.
Autorė Irena Smetonienė