Ką rasite vadovėlyje?
- Pirmas skyrius („Kalba kaip socialinis, kultūrinis ir istorinis reiškinys“) pristato kalbą socialiniu aspektu: aptariami seniausi rašytiniai lietuvių kalbos šaltiniai, pirmosios lietuvių kalbos gramatikos ir žodynai, pagrindiniai lietuvių kalbos tyrėjų darbai. Taip pat šiame skyriuje dėmesys sutelkiamas į lietuvių kalbos kaitą, aptariami dabartiniai lietuvių kalbos žodynai, kalbos tiriamojo darbo principai.
- Antrame skyriuje („Fonetika ir kirčiavimas“) nagrinėjamos bendrinės tarties normos, aptariami kirčiavimo žodynai ir elektroniniai kirčiuokliai.
- Trečiame skyriuje („Leksika ir stilistika“) apžvelgiamos leksikos normos, lietuvių kalbos naujažodžiai, moksliniai ir administraciniai tekstai.
- Temos mokymosi tikslai.
- Teorinė dalis.
- Užduotys ir klausimai, padedantys susipažinti su tema.
- Skyriaus apibendrinimas ir įsivertinimas.
- Užduotys ir klausimai,padedantys prisiminti išeitą temą, pakartoti teorinę medžiagą.
Vadovėlio privalumai:
- Išskirtinė vadovėlio koncepcija pirmiausia leidžia išsikelti mokymosi tikslus ir jais vadovaujantis stebėti, kaip funcionuoja kalba. Vėliau pereinama prie teorijos, aiškinami pagrindiniai temos aspektai, atliekamos užduotys. Įtvirtinimo dalyje pateiktos užduotys padeda įtvirtinti žinias. Apibendrinimo dalyje kviečiama atlikti praktines užduotis, diskutuoti. Įsivertinimo dalis padės mokiniams įsivertinti įgytas žinias.
- Struktūruotas mokymosi turinys.
- Įvairios užduotys – kiekvienam pagal gebėjimus.
- Praktinės užduotys, padedančios ne tik pakartoti taisykles, bet ir jas pritaikyti.
- Tikslingai parinktos schemos, iliustracijos, lentelės ir kita vaizdinė medžiaga.
- Modernių ir tradicinių mokymo metodų dermė.
- Papildomas skaitmeninis turinys.
- Lengva pasirengti pamokoms.
Vadovėlį sudaro dvi dalys.
Lietuvių kalbos mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Lietuvių kalbos vadovėlio 10 (II gimnazijos) klasei I dalis.
- Lietuvių kalbos vadovėlio 10 (II gimnazijos) klasei II dalis.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Labai patinka, kad vadovėlio pirmojoje dalyje yra net penki skyriai, o pirmajame iš jų pakartojamas 6 klasės kursas. Gerai, kad po kiekviena tema nurodyti tikslai, o užduočių yra daug ir jos skirtingo sudėtingumo.” Vaida S.
„Labai naudinga, kad per QR kodą galima pasiekti įvairų skaitmeninį turinį: nuotraukas, kryžiažodžius, jutubo įrašus, žodynus.” Aistė R.
„Temos mokymosi tikslai yra aiškiai nurodyti, teorinė medžiaga pateikiama glaustai ir suprantamai, yra pakankamai užduočių, paprastų lentelių ir schemų. Taip pat įtrauktas poskyris, skirtas medžiagai apibendrinti ir žinioms įtvirtinti, o iliustracijos neužgožia vadovėlio turinio.” Danguolė M.
Autorė Judita Džežulskienė