Ką rasite vadovėlyje?
- Pirmame vadovėlio skyriuje kalba pristatoma kaip socialinis, kultūrinis ir istorinis reiškinys, supažindinama su kalbos institucijomis, globalizacijos įtaka kalbai, aptariamas kalbos ir informacinių technologijų ryšys.
- Antrame skyriuje kartojama, kas ankstesnėse klasėse buvo kalbama apie fonetiką ir kirčiavimą.
- Trečias skyrius skirtas prisiminti visas rašybos taisykles, žodžių darybą ir svarbiausius morfologijos dalykus.
- Ketvirtame skyriuje įtvirtinamos sintaksės žinios: vientisinis sakinys ir jo skyryba, sudėtinis sakinys, jo tipai ir skyryba, šalutiniai sakiniai.
- Kiekviename skyriuje pateikiama teorinė medžiaga ir užduotys, padedančios įtvirtinti žinias. Skyriaus pabaigoje – teorinės medžiagos apibendrinimas bei įsivertinimo užduotys.
- Temos mokymosi tikslai.
- Teorinė dalis.
- Užduotys ir klausimai, padedantys susipažinti su tema.
- Skyriaus apibendrinimas ir įsivertinimas.
- Užduotys ir klausimai,padedantys prisiminti išeitą temą, pakartoti teorinę medžiagą.
Vadovėlio privalumai:
- Struktūruotas mokymosi turinys.
- Įvairios užduotys – kiekvienam pagal gebėjimus.
- Praktinės užduotys, padedančios ne tik pakartoti taisykles, bet ir jas pritaikyti.
- Tikslingai parinktos schemos, iliustracijos, lentelės ir kita vaizdinė medžiaga.
- Modernių ir tradicinių mokymo metodų dermė.
- Papildomas skaitmeninis turinys.
- Lengva pasirengti pamokoms.
Vadovėlį sudaro viena dalis.
Lietuvių kalbos mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Lietuvių kalbos vadovėlis 9 (I gimnazijos) klasei.
- Lietuvių kalbos pratybų sąsiuvinis 9 (I gimnazijos) klasei.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Labai patinka, kad vadovėlio pirmojoje dalyje yra net penki skyriai, o pirmajame iš jų pakartojamas 6 klasės kursas. Gerai, kad po kiekviena tema nurodyti tikslai, o užduočių yra daug ir jos skirtingo sudėtingumo.” Vaida S.
„Labai naudinga, kad per QR kodą galima pasiekti įvairų skaitmeninį turinį: nuotraukas, kryžiažodžius, jutubo įrašus, žodynus.” Aistė R.
„Temos mokymosi tikslai yra aiškiai nurodyti, teorinė medžiaga pateikiama glaustai ir suprantamai, yra pakankamai užduočių, paprastų lentelių ir schemų. Taip pat įtrauktas poskyris, skirtas medžiagai apibendrinti ir žinioms įtvirtinti, o iliustracijos neužgožia vadovėlio turinio.” Danguolė M.
Autorės: Greta Jasaitienė ir dr. Irena Smetonienė