Pirmo skyriaus tema – „Skaitymo galia“. Pasirinkti kūriniai kalba apie tai, kaip gimsta kūrinys, kaip jis veikia skaitytoją (Aido Marčėno eilėraščiai „Knyga“, „Apie rašymą“, Klauso Hagerupo romanas „Mergaitė, norėjusi išgelbėti knygas“ ir kt.). Antro skyriaus kūrinius vienija šeimos tema, kalbama apie tai, kokie būna tėvai, o kokie – vaikai, kokios jų svajonės ir realybė (Vanda Juknaitė „Tariamas iš tamsos“, Čarlzas Dikensas „Oliverio Tvisto nuotykiai“ ir kt.).
Apie draugystę, džiaugsmingą, o kartais ir skaudinančią, pasakoja trečio skyriaus kūriniai (Pėteris Hertlingas „Benas myli Aną“, Vilė Vėl „Kaip mes išgarsėjome“ ir kt.). Ketvirtame skyriuje pateikiami kūriniai, pasakojantys apie vidinius vaiko išgyvenimus, jausmus ir poelgius, kai lieka vienas, žengimą į suaugusiųjų pasaulį (Vytautė Žilinskaitė „Viso pasaulio tetos“, Džeimsas Fenimoras Kuperis „Paskutinis mohikanas“).
Visi skyriai pradedami mokymosi tikslų iškėlimu, sąvokų paaiškinimu, o baigiami įsivertinimo lentelėmis.
Literatūros mokymo priemonių komplektą 5 klasei sudaro vadovėlio I ir II dalys.
Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas