Ką rasite vadovėlyje?
- Pirmo skyriaus tema – „Skaitymo galia“. Pasirinkti kūriniai kalba apie tai, kaip gimsta kūrinys, kaip jis veikia skaitytoją (Aido Marčėno eilėraščiai „Knyga“, „Apie rašymą“, Klauso Hagerupo romanas „Mergaitė, norėjusi išgelbėti knygas“ ir kt.).
- Antro skyriaus kūrinius vienija šeimos tema, kalbama apie tai, kokie būna tėvai, o kokie – vaikai, kokios jų svajonės ir realybė (Vanda Juknaitė „Tariamas iš tamsos“, Čarlzas Dikensas „Oliverio Tvisto nuotykiai“ ir kt.).
- Apie draugystę, džiaugsmingą, o kartais ir skaudinančią, pasakoja trečio skyriaus kūriniai (Pėteris Hertlingas „Benas myli Aną“, Vilė Vėl „Kaip mes išgarsėjome“ ir kt.).
- Ketvirtame skyriuje pateikiami kūriniai, pasakojantys apie vidinius vaiko išgyvenimus, jausmus ir poelgius, kai lieka vienas, žengimą į suaugusiųjų pasaulį (Vytautė Žilinskaitė „Viso pasaulio tetos“, Džeimsas Fenimoras Kuperis „Paskutinis mohikanas“).
- Visi skyriai pradedami mokymosi tikslų iškėlimu, sąvokų paaiškinimu, o baigiami įsivertinimo lentelėmis.
- Įvairaus pobūdžio užduotys raštu padeda ugdyti kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, atsargiai vertinti juose pateiktą medžiagą.
- Kūrinių interpretacijos skatina diskutuoti, kritiškai žiūrėti į aptariamus dalykus.
Vadovėlio privalumai:
- Paprasta ir aiški struktūra.
- Gausu vaizdinės medžiagos.
- Papildomas skaitmeninis turinys.
- Įvairaus tipo ir sudėtingumo užduotys.
- Aktualūs tekstai ir kontekstai.
- Reikalingos kūrinių ištraukos.
Vadovėlį sudaro dvi dalys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Literatūros vadovėlio 5 klasei I dalis.
- Literatūros vadovėlio 5 klasei II dalis.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Vadovėlis džiugina įdomių ir gilių tekstų gausa, jų išsamiai analizei pateikiama daug klausimų.” Monika K.
„Puiku, kad prie aptariamųjų klausimų nurodyti epizodų numeriai, nes tai padeda greičiau rasti atsakymus. Užduotys gana įdomios, jas galima atlikti nuskaičius QR kodą. Skyriaus pabaigoje pateikta naudinga įsivertinimo lentelė.” Laima S.
Autoriai: Inga Gresienė, Dr. Saulius Žukas, Dr. Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė
Vadovėlio autoriai
Inga Gresienė – lietuvių kalbos mokytoja VšĮ Šiuolaikinės mokyklos centre Vilniuje. Literatūros vadovėlių 5–8 klasėms (leidykla „Baltos lankos Klett“) bendraautorė, seminarų literatūros mokytojams apie atidųjį skaitymą ir literatūros aktualizavimą lektorė. Nuo 2018 m. veda edukacijas MO muziejuje. Nuo 2018 m. – Tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos Lietuvos skyriaus narė.
Dr. Saulius Žukas – literatūrologas, kritikas. 1975 m. Vilniaus universitete baigė lietuvių filologiją. Nuo 1978 m. dirbo Lietuvių kalbos ir literatūros institute, nuo 1990 m. dėstė Vilniaus universitete, vadovavo Algirdo Juliaus Greimo semiotinių studijų centrui. Leidyklos „Baltos lankos“ steigėjas ir vienas savininkų. Vadovėlių, metodinių, ugdymo priemonių autorius, bendraautoris, sudarytojas. Nuo 1983 m. – Lietuvos rašytojų sąjungos narys.
Dr. Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė – tuomečiame Vilniaus pedagoginiame universitete studijavo lietuvių kalbą ir literatūrą, 2008 m. baigė doktorantūros studijas, apgynė daktaro disertaciją. Ne vienus metus dirbo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, daugiau kaip 10 metų dirbo tuomečiame Nacionaliniame egzaminų centre (dabar – Nacionalinė švietimo agentūra). Su leidykla „Baltos lankos Klett“ bendradarbiauja kelerius metus: yra vadovėlių „Žmogus ir kalba“, „Kalbinis ugdymas“, literatūros vadovėlių 5–8 klasėms bendraautorė.
Turinys
1. Skaitymo galia
1.1. Pratarmė
1.2. Skaitymo galia
1.3. Skaitome eilėraštį
1.4. Skaitome rašytojo kalbą
1.5. Skaitome grožinį pasakojimą
1.6. Su kuo kalbamasi eilėraštyje?
1.7. Kokia rašymo prasmė?
1.8. Apie ką yra rašoma?
1.9. Ką pasakoja veikėjas?
1.10. Įsivertiname
2. Šeimos jausmas
2.1. Šeimos jausmas
2.2. Kokie tėvai yra, kokie galėtų būti
2.3. Pokalbis apie didelės šeimos gyvenimą
2.4. Svajonė apie didelę šeimą
2.5. Pamestinuko dalia
2.6. Apginti tai, kas svarbiausia
2.7. Įsivertiname
3. Draugystės stebuklas
3.1. Draugystės stebuklas
3.2. Kaip prasideda draugystė?
3.3. Kuo ypatinga draugystė mokykloje?
3.4. Kai į klasę ateina naujokas ar naujokė
3.5. Kaip tampama draugais?
3.6. Draugą nelaimėje pažinsi
3.7. Kai draugai nuvilia…
3.8. Kaip gera su draugais nuotykiauti
3.9. Įsivertiname
4. Kai lieku su savimi
4.1. Kai lieku su savimi
4.2. Kai prislegia vienatvė
4.3. Aš ir kiti
4.4. Skaũdžios vaikystės patirtys
4.5. Nebe žaidimai…
4.6. Kai nugali baimę
4.7. Kai pasijunti suaugęs
4.8. Pasilikus namuose
4.9. Įsivertiname