Ką rasite vadovėlyje?
- Vadovėlyje aptariami ir gerai pažįstami, vertės neprarandantys kūriniai, ir atnaujintą bendrąją programą atitinkantys nauji tekstai.
- Antroje vadovėlio dalyje aptariama nuotykių literatūra, tikri ar sugalvoti nutikimai. Nagrinėjami žymieji Žiulio Verno „Aplink Žemę per 80 dienų“, Danielio Defo „Robinzonas Kruzas“ ir Džeko Londono „Baltoji iltis“.
- Šalia aptariami ir lietuvių keliautojų tekstai: Vlado Vitkausko, Mato Šalčiaus, Antano Poškos. Kelionės gali būti ir ne savo noru, priverstinės – čia nagrinėjamas Jurgos Vilės ir Linos Itagaki komiksas „Sibiro haiku“.
- Fantastinėms kelionėms ir nuotykiams aptarti pasirinktos Luiso Kerolio knygos „Alisa Veidrodžio karalystėje“ ir Filipos Pirs knygos „Tomo vidurnakčio parkas“ ištraukos. Nuotykių temą vadovėlyje papildo Agatos Kristi detektyvas apie seklį Erkiulį Puaro.
- Įvairaus pobūdžio užduotys raštu padeda ugdytis kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, kritiškai vertinti juose pateiktą medžiagą. Raštu atliekamų kūrybinių užduočių pasirinkimas yra papildytas – pavyzdžiui, siūloma parengti trumpą kalbą.
- Tekstai siejami su kultūriniu kontekstu, aptariamas ir jų iliustravimas. Įvairaus pobūdžio užduotys raštu padeda ugdytis kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, kritiškai vertinti juose pateiktą medžiagą.
- Kūrinių interpretacijos skatina diskutuoti, kritiškai žvelgti į aptariamus dalykus.
Vadovėlio privalumai:
- Paprasta ir aiški struktūra
- Gausu vaizdinės medžiagos
- Papildomas skaitmeninis turinys
- Įvairaus tipo ir sudėtingumo užduotys
- Aktualūs tekstai ir kontekstai
- Reikalingos kūrinių ištraukos
Vadovėlį sudaro dvi dalys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Literatūros vadovėlio 6 klasei I dalis.
- Literatūros vadovėlio 6 klasei II dalis.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Mokiniai turi galimybę trumpai susipažinti su autoriumi ir kūriniu, kurį skaitys bei aptars. Teksto epizodai yra sunumeruoti ir susieti su užduotimis. Taip pat pateikta užduočių, skatinančių labiau susidomėjusius mokinius gilinti žinias apie kūrinį ar jo tematiką.” Jolanta M.
„Puiku, kad prie aptariamųjų klausimų nurodyti epizodų numeriai, nes tai padeda greičiau rasti atsakymus. Užduotys gana įdomios, jas galima atlikti nuskaičius QR kodą. Skyriaus pabaigoje pateikta naudinga įsivertinimo lentelė.” Laima S.
Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas