Ką rasite vadovėlyje?
- Pirmoji vadovėlio dalis suskirstyta tematiškai.
- Pirmame skyriuje kalbama apie tai, kas nutinka, kai susiduriame su kitu, apie tarpusavio santykius, kai situacijos mums galbūt neįprastos (Aldona Liobytė „Sunki mama“, Alanas Maršalas „Aš moku šokinėti per balas“ ir kt.).
- Antro skyriaus kūriniai pasakoja apie istorinius įvykius, akistatą su sunkiai suvokiamais dalykais (Kimberli Brubeiker Bradli „Karas, išgelbėjęs mano gyvenimą“, Sonja Hartnet „Sidabrinis asiliukas“ ir kt.).
- Trečias skyrius nukelia į svajonių, fantastinį pasaulį, kuris dažnam gali tapti išsigelbėjimu, kai netenkina dabartis (Rebeka Una „Atjunk“, Lois Lauri „Siuntėjas“ ir kt.).
- Visi skyriai pradedami mokymosi tikslų iškėlimu, sąvokų paaiškinimu, o baigiami įsivertinimo lentelėmis.
- Aptariamus tekstus lydi daugybė diferencijuotų klausimų ir užduočių.
- Specifinis vadovėlio bruožas – dėmesys literatūros kūrinių ekranizacijoms.
Vadovėlio privalumai:
- Paprasta ir aiški struktūra.
- Gausu vaizdinės medžiagos.
- Papildomas skaitmeninis turinys.
- Įvairaus tipo ir sudėtingumo užduotys.
- Aktualūs tekstai ir kontekstai.
- Reikalingos kūrinių ištraukos.
Vadovėlį sudaro dvi dalys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Literatūros vadovėlio 7 klasei I dalis.
- Literatūros vadovėlio 7 klasei II dalis.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Kiekvienas literatūros vadovėlio skyrius prasideda trumpais teiginiais, aiškiai nurodančiais, ko mokiniai mokysis. Ypač patiko skyrelis „Kaip suprasti?“, kuriame pristatomos naujos sąvokos, svarbios tolesniam darbui. Tekstų epizodai sunumeruoti, todėl lengviau juos analizuoti.” Irma K.
„Mokiniai turi galimybę trumpai susipažinti su autoriumi ir kūriniu, kurį skaitys bei aptars. Teksto epizodai yra sunumeruoti ir susieti su užduotimis. Taip pat pateikta užduočių, skatinančių labiau susidomėjusius mokinius gilinti žinias apie kūrinį ar jo tematiką.” Jolanta M.
Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas
Vadovėlio autoriai
Inga Gresienė – lietuvių kalbos mokytoja VšĮ Šiuolaikinės mokyklos centre Vilniuje. Literatūros vadovėlių 5–8 klasėms (leidykla „Baltos lankos Klett“) bendraautorė, seminarų literatūros mokytojams apie atidųjį skaitymą ir literatūros aktualizavimą lektorė. Nuo 2018 m. veda edukacijas MO muziejuje. Nuo 2018 m. – Tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos Lietuvos skyriaus narė.
Dr. Saulius Žukas – literatūrologas, kritikas. 1975 m. Vilniaus universitete baigė lietuvių filologiją. Nuo 1978 m. dirbo Lietuvių kalbos ir literatūros institute, nuo 1990 m. dėstė Vilniaus universitete, vadovavo Algirdo Juliaus Greimo semiotinių studijų centrui. Leidyklos „Baltos lankos“ steigėjas ir vienas savininkų. Vadovėlių, metodinių, ugdymo priemonių autorius, bendraautoris, sudarytojas. Nuo 1983 m. – Lietuvos rašytojų sąjungos narys.
Dr. Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė – tuomečiame Vilniaus pedagoginiame universitete studijavo lietuvių kalbą ir literatūrą, 2008 m. baigė doktorantūros studijas, apgynė daktaro disertaciją. Ne vienus metus dirbo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, daugiau kaip 10 metų dirbo tuomečiame Nacionaliniame egzaminų centre (dabar – Nacionalinė švietimo agentūra). Su leidykla „Baltos lankos Klett“ bendradarbiauja kelerius metus: yra vadovėlių „Žmogus ir kalba“, „Kalbinis ugdymas“, literatūros vadovėlių 5–8 klasėms bendraautorė.
Turinys
1 skyrius. Kai susiduri su sunkumais
- Kalbėtis, kad išliktum
Vanda Juknaitė „Tariamas iš tamsos“ (ištrauka)
- Akistata su tėvais
Aldona Liobytė „Sunki mama“
- Ar tikrai esu kitoks
Alanas Maršalas „Aš moku šokinėti per balas“ (ištrauka)
- Išdrįsti nepaklusti
Nijolė Miliauskaitė-Bložienė „kokia pagela, iš mokyklos grįžti…“
- Netektis
Ketrina Paterson „Tiltas į Terabitiją“ (ištraukos) Įsivertiname
2 skyrius. Akistatos su istorija
- Kaip suvokti, kas vyksta aplinkui
Icchokas Meras „Kai nebenori valgyti“
- Kai darai daugiau, nei gali
Kimberli Brubeiker Bredli „Karas, išgelbėjęs mano gyvenimą“ (ištrauka)
- Gyvybės kaina
Sonja Hartnet „Sidabrinis asiliukas“ (ištraukos)
- Teisė į gyvybę ir laisvę
Lois Lauri „Suskaičiuotos žvaigždės“ (ištraukos)
- Apie karo patirtis kitaip
Arturas Dronis „Kai nusisegam liemenes…“
Įsivertiname
3 skyrius. Kai netenkina dabartis
- Noriu gyventi amžinai
Natali Bebit „Amžinieji Takiai“ (ištrauka)
- Kai netenki linksmumo
Džeimsas Kriusas „Timas Taleris, arba Parduotas juokas“ (ištraukos)
- Kai nusitrina ribos
Ursula Poznanski „Erebas“ (ištraukos)
- Kodėl ieškoma paramos?
Ilona Ežerinytė „Sutikti eidą“ (ištraukos)
- Ar laikytis „išnykusios praeities“?
Rebeka Una „Atjunk“ (ištraukos)
- Kodėl praeities negalima pamiršti?
Lois Lauri „Siuntėjas“ (ištraukos)
Įsivertiname
Žodynėlis
Literatūros šaltinių sąrašas
Iliustracijų šaltinių sąrašas