Literatūra. Vadovėlis 7 klasei, I dalis

Literatūros vadovėlis 7 klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą.

Šiame vadovėlyje nuosekliai tęsiamas žemesnėse klasėse pradėtas atidaus skaitymo ugdymas. Iš re­komenduojamų kūrinių sąrašo atrinkti brandūs, bet šio amžiaus mokiniams įdomūs kūriniai.

16,00 

Ką rasite vadovėlyje?

  • Pirmoji vadovėlio dalis suskirstyta tematiškai.
  • Pirmame skyriuje kalbama apie tai, kas nutinka, kai susiduriame su kitu, apie tarpusavio santykius, kai situacijos mums galbūt neįprastos (Aldona Liobytė „Sunki mama“, Alanas Maršalas „Aš moku šokinėti per balas“ ir kt.).
  • Antro skyriaus kūriniai pasakoja apie istorinius įvykius, akistatą su sunkiai suvokiamais dalykais (Kimberli Brubeiker Bradli „Karas, išgelbėjęs mano gyvenimą“, Sonja Hartnet „Sidabrinis asiliukas“ ir kt.).
  • Trečias skyrius nukelia į svajonių, fantastinį pasaulį, kuris dažnam gali tapti išsigelbėjimu, kai netenkina dabartis (Rebeka Una „Atjunk“, Lois Lauri „Siuntėjas“ ir kt.).
  • Visi skyriai pradedami mokymosi tikslų iškėlimu, sąvokų paaiškinimu, o baigiami įsivertinimo lentelėmis.
  • Ap­tariamus tekstus lydi daugybė diferencijuotų klau­simų ir užduočių.
  • Specifinis vadovėlio bruožas – dėmesys literatūros kūrinių ekranizacijoms.

Vadovėlio privalumai:

  • Paprasta ir aiški struktūra.
  • Gausu vaizdinės medžiagos.
  • Papildomas skaitmeninis turinys.
  • Įvairaus tipo ir sudėtingumo užduotys.
  • Aktualūs tekstai ir kontekstai.
  • Reikalingos kūrinių ištraukos.

Vadovėlį sudaro dvi dalys.

Literatūros mokymo priemonių komplektą sudaro:

  1. Literatūros vadovėlio 7 klasei I dalis.
  2. Literatūros vadovėlio 7 klasei II dalis.
  3. Ilgalaikis mokymo planas.
  4. Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
  5. Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.

Ką sako tie, kurie jau naudojasi?

„Kiekvienas literatūros vadovėlio skyrius prasideda trumpais teiginiais, aiškiai nurodančiais, ko mokiniai mokysis. Ypač patiko skyrelis „Kaip suprasti?“, kuriame pristatomos naujos sąvokos, svarbios tolesniam darbui. Tekstų epizodai sunumeruoti, todėl lengviau juos analizuoti.” Irma K.

„Mokiniai turi galimybę trumpai susipažinti su autoriumi ir kūriniu, kurį skaitys bei aptars. Teksto epizodai yra sunumeruoti ir susieti su užduotimis. Taip pat pateikta užduočių, skatinančių labiau susidomėjusius mokinius gilinti žinias apie kūrinį ar jo tematiką.” Jolanta M.

Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas

Detalesnė informacija

ISBN: 9786094701733

Pirmojo leidimo metai: 2023

Puslapių skaičius: 152

Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas

Matmenys: 20 × 29 × 0,9 cm

Viršelio tipas: Minkštas

Vadovėlio autoriai

Inga Gresienė – lietuvių kalbos mokytoja VšĮ Šiuolaikinės mokyklos centre Vilniuje. Literatūros vadovėlių 5–8 klasėms (leidykla „Baltos lankos Klett“) bendraautorė, seminarų literatūros mokytojams apie atidųjį skaitymą ir literatūros aktualizavimą lektorė. Nuo 2018 m. veda edukacijas MO muziejuje. Nuo 2018 m. – Tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos Lietuvos skyriaus narė.

Dr. Saulius Žukas – literatūrologas, kritikas. 1975 m. Vilniaus universitete baigė lietuvių filologiją. Nuo 1978 m. dirbo Lietuvių kalbos ir literatūros institute, nuo 1990 m. dėstė Vilniaus universitete, vadovavo Algirdo Juliaus Greimo semiotinių studijų centrui. Leidyklos „Baltos lankos“ steigėjas ir vienas savininkų. Vadovėlių, metodinių, ugdymo priemonių autorius, bendraautoris, sudarytojas. Nuo 1983 m. – Lietuvos rašytojų sąjungos narys.

Dr. Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė – tuomečiame Vilniaus pedagoginiame universitete studijavo lietuvių kalbą ir literatūrą, 2008 m. baigė doktorantūros studijas, apgynė daktaro disertaciją. Ne vienus metus dirbo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, daugiau kaip 10 metų dirbo tuomečiame Nacionaliniame egzaminų centre (dabar – Nacionalinė švietimo agentūra). Su leidykla „Baltos lankos Klett“ bendradarbiauja kelerius metus: yra vadovėlių „Žmogus ir kalba“, „Kalbinis ugdymas“, literatūros vadovėlių 5–8 klasėms bendraautorė.

Turinys

1 skyrius. Kai susiduri su sunkumais

  1. Kalbėtis, kad išliktum

Vanda Juknaitė „Tariamas iš tamsos“ (ištrauka)

  1. Akistata su tėvais

Aldona Liobytė „Sunki mama“

  1. Ar tikrai esu kitoks

Alanas Maršalas „Aš moku šokinėti per balas“ (ištrauka)

  1. Išdrįsti nepaklusti

Nijolė Miliauskaitė-Bložienė „kokia pagela, iš mokyklos grįžti…“

  1. Netektis

Ketrina Paterson „Tiltas į Terabitiją“ (ištraukos) Įsivertiname

2 skyrius. Akistatos su istorija

  1. Kaip suvokti, kas vyksta aplinkui

Icchokas Meras „Kai nebenori valgyti“

  1. Kai darai daugiau, nei gali

Kimberli Brubeiker Bredli „Karas, išgelbėjęs mano gyvenimą“ (ištrauka)

  1. Gyvybės kaina

Sonja Hartnet „Sidabrinis asiliukas“ (ištraukos)

  1. Teisė į gyvybę ir laisvę

Lois Lauri „Suskaičiuotos žvaigždės“ (ištraukos)

  1. Apie karo patirtis kitaip

Arturas Dronis „Kai nusisegam liemenes…“

Įsivertiname

3 skyrius. Kai netenkina dabartis

  1. Noriu gyventi amžinai

Natali Bebit „Amžinieji Takiai“ (ištrauka)

  1. Kai netenki linksmumo

Džeimsas Kriusas „Timas Taleris, arba Parduotas juokas“ (ištraukos)

  1. Kai nusitrina ribos

Ursula Poznanski „Erebas“ (ištraukos)

  1. Kodėl ieškoma paramos?

Ilona Ežerinytė „Sutikti eidą“ (ištraukos)

  1. Ar laikytis „išnykusios praeities“?

Rebeka Una „Atjunk“ (ištraukos)

  1. Kodėl praeities negalima pamiršti?

Lois Lauri „Siuntėjas“ (ištraukos)

Įsivertiname

Žodynėlis

Literatūros šaltinių sąrašas

Iliustracijų šaltinių sąrašas

Ilgalaikis planas

Ilgalaikis lietuvių kalbos ir literatūros planas 7 klasei

Turite klausimų apie šį leidinį?

Jūsų užklausa gauta!

Dėkojame už jūsų užklausą. Netrukus su Jumis susisieksime.

ĮSIDĖMĖKITE!

NAUJAS Baltos lankos Klett tel. numeris:

+370 6 855 5856

preloader