Ką rasite vadovėlyje?
- Vertinga ir šio amžiaus mokiniams aktuali literatūra plečia kultūrinę patirtį ir leidžia lengviau gilintis į tekstus.
- Pirmame vadovėlio skyriuje aptariama, kaip jaučiasi ir save suvokia jaunas žmogus. Čia kalbama apie lietuvių ir užsienio autorių kūrinius (B. Pūkelevičiūtės, S. Šaltenio, I. Ežerinytės, R. Bredberio ir kt.).
- Antras skyrius apima kūrinius, kuriais reiškiama pilietinė, tautinė, kultūrinė, regioninė ar kalbinė tapatybė – tai, kas mus jungia. Svarstoma, kaip būti lietuviu, kokie iššūkiai kyla lietuviškumui, gyvenant savoje šalyje ir užsienyje, ką reiškia Lietuvos žemė čia gyvenančioms tautoms: lenkams, žydams.
- Pateikiami biografiniai, kultūriniai ir istoriniai kontekstai skatina domėtis plačiau, motyvuoja skaityti.
- Vadovėlyje pateikiamos ilgos kūrinių ištraukos palengvina darbą tiek mokytojui, tiek mokiniui – reikiami tekstai visada po ranka.
- Kūrinius lydi diferencijuoti klausimai ir užduotys.
- Įvairaus pobūdžio užduotys padeda ugdytis kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, kritiškai vertinti juose pateiktą medžiagą. Vadovėlyje daug klausimų, kuriuos mokytojas gali paskirstyti pagal mokinių gebėjimus.
Vadovėlio privalumai:
- Paprasta ir aiški struktūra
- Gausu vaizdinės medžiagos
- Papildomas skaitmeninis turinys
- Įvairaus tipo ir sudėtingumo užduotys
- Aktualūs tekstai ir kontekstai
- Reikalingos kūrinių ištraukos
Vadovėlį sudaro dvi dalys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Literatūros vadovėlio 8 klasei I dalis.
- Literatūros vadovėlio 8 klasei II dalis.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Kiekvienas literatūros vadovėlio skyrius prasideda trumpais teiginiais, aiškiai nurodančiais, ko mokiniai mokysis. Ypač patiko skyrelis „Kaip suprasti?“, kuriame pristatomos naujos sąvokos, svarbios tolesniam darbui. Tekstų epizodai sunumeruoti, todėl lengviau juos analizuoti.” Irma K.
„Vadovėlio turinys palieka gerą įspūdį. Ypač džiugina aiškiai pateiktos teksto kūrimo užduotys, kurios lengvai suprantamos mokiniams. Tekstų numeracija padeda sklandžiau dirbti su medžiaga, o sąvokų žodynėlis vadovėlio gale – puiki priemonė geresniam supratimui.” Jūratė N.
Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas