Ką rasite vadovėlyje?
- Pirmoji vadovėlio dalis skirta prozai: pateikiama teorinė dalis, praktiškai per parinktus kūrinius supažindinama su smulkiąja proza (apsakymas ir novelė) ir stambiąja proza (apysaka ir romanas).
- Kiekvienam žanrui parinkta po kelis užsienio (Gi de Mopasanas, Oskaras Vaildas ir kt.) ir lietuvių (Vincas Krėvė, Ignas Šeinius ir kt.) autorius.
- Visus vadovėlyje aptariamus kūrinius lydi klausimai ir užduotys, žingsnis po žingsnio ugdantys gebėjimą interpretuoti ne tik žinomus, bet ir nežinomus tekstus.
- Atrenkant literatūros kūrinius nuoseklesniam analizavimui stengtasi, kad tarp jų patektų žymiausių lietuvių ir užsienio rašytojų darbai.
Vadovėlio privalumai:
- Paprasta ir aiški struktūra.
- Papildomas skaitmeninis turinys.
- Gausu vaizdinės medžiagos.
- Medžiaga praturtinta naujais literatūrologų tyrinėjimais.
- Įvairaus tipo ir sudėtingumo užduotys.
- Aktualūs tekstai ir kontekstai.
- Reikalingos kūrinių ištraukos.
- Kritinio mąstymo ir analizės skatinimas.
Vadovėlį sudaro dvi dalys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą sudaro:
- Literatūros vadovėlio 9 (I gimnazijos) klasei I dalis.
- Literatūros vadovėlio 9 (II gimnazijos) klasei II dalis.
- Ilgalaikis mokymo planas.
- Skaitmeninis mokymo(si) turinys, pasiekiamas greitojo atsako kodais (QR).
- Skaitmeninė vadovėlio versija – platformoje „Opiq“.
Ką sako tie, kurie jau naudojasi?
„Patinka, kad vadovėlio turinys yra kruopščiai parinktas, o pabaigoje pateikiamas literatūros sąvokų žodynėlis. Be to, įdomios tiriamosios užduotys praturtina turinį.” Irena P.
„Po tekstais pateikiamos sąvokos ir terminai, tad nereikia ieškoti papildomos informacijos. Teksto yra pakankamai, kad perskaičius jį būtų galima iš karto pradėti analizę. Užduotys ir klausimai padeda analizuoti ir geriau suprasti tekstus. Be to, tekstai puikiai iliustruoja aptariamą žanrą.” Ilona K.
Autoriai: Irena Kanišauskaitė, Nijolė Šervenikaitė, Saulius Žukas